Våre tjenester

Effektiv purretjeneste

Gode rutiner for purring og betalingsoppfølging er viktig.
Overlat utsendelse av purring/inkassovarsel til Akros Inkasso AS. Det øker sannsynligheten for rask betaling, forbedrer likviditeten og sparer dere for ressurser som kan brukes på viktigere oppgaver i bedriften. Vår purretjeneste er kostnadsfri for deg som kunde. Vi krever purregebyr fra skyldner, og ellers gjelder betingelsene i inkassoavtalen dere har med oss.

Fordeler med purretjeneste hos Akros Inkasso AS:

  • Penger raskt på konto
  • Rask oversendelse til inkasso og videre oppfølging
  • Vi sender lovbestemt inkassovarsel før ubetalte krav overføres til inkasso
  • Tid til å holde på med det du kan best

 

Inkasso

Akros Inkasso AS jobber effektivt for å løse dine saker så raskt som mulig.
Hos oss vil du oppleve:

  • Saksbehandling som starter umiddelbart
  • Skreddersøm på dine premisser
  • Ekstrem høy løsningsgrad

Les mer på Effektiv inkasso 

 

Overvåking

Noen saker er vanskelige å løse. Dersom skyldners økonomiske situasjon er for dårlig til at vi kan innfordre noe ved tvang/rettslige skritt, og heller ikke viser vilje til å betale kravet f.eks i avdrag, vil vi etter hvert foreslå overvåking av saken videre. Dette foreslås i saker hvor det pga skyldners økonomi og/eller kravets størrelse ikke er regningssvarende å fortsette aktiv behandling av saken eller å foreslå rettslige skritt.

Dere kan velge at Akros Inkasso AS overvåker saken fremover, eller at den avsluttes hos oss. Vi anbefaler stort sett overvåking av sakene, da vi har de systemer som trengs for å fange opp en evt bedring i skyldners økonomi.

Saker som overvåkes av oss behandles på følgende måte:

  • Gjennomgang av sakene 4-6 ganger pr år.
  • Vi ser etter bedringer i skyldners økonomi, samt gjør diverse fremstøt mot skyldner for å prøve å få innfordret skyldig beløp.
  • Dersom det er hensiktsmessig, vil vi sette i gang rettslige skritt i sakene.

 

Rådgivning

Vi har lang erfaring med behandling av inkassosaker, og å finne rett vei i de forskjellige sakene. Vi vil gi dere råd i forhold til hvilke tiltak som er hensiktsmessige fra sak til sak. Vi vil være behjelpelige med å komme til utenrettslige løsninger med skyldner i inkassosaker, evt rådgi dere dersom rettslige skritt er å anbefale, gi råd og praktisk info før møte i forliksråd osv.

 

InfoCenter

InfoCenter er vår online-tjeneste som gir dere tilgang til å registrere, sjekke og rapportere på egne saker via web.
Her har du som kunde - 24 timer i døgnet, 7 dager i uken - tilgang til:

  • Egne saker med saksinformasjon
  • Rapporter, betalinger etc.
  • Mulighet til å registrere direktebetalinger
  • Melding til saksbehandler
  • Legge inn egne saker til inkasso

Tjenesten er gratis som en prøveordning ut første år som kunde, og koster deretter kr. 275,- + mva pr år for de som ønsker å beholde tjenesten.

For Akros Pluss kunder er tjenesten inkludert.

 

 

Advokatbistand

Inkassosaker lar seg ikke alltid løse gjennom den vanlige inkassoprosessen. I mer komplekse saker kan dere trenge bistand fra advokat. Akros Inkasso AS samarbeider med Advokatfirmaet Harris DA, som kan bistå i vanskelige saker. Ved behov setter vi dere i kontakt med disse for videre hjelp i saken.

 

Kjøp av «gammel moro» (åpne poster)

På tide å rydde opp i gamle utestående fordringer? Frigjøre midler og få mer tid til deres kjernevirksomhet?

Vår samarbeidspartner 7 Fjell AS har ca 20 års erfaring og kan gi et uforpliktende tilbud.
Send gjerne en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller se www.7-fjell.no.